Αναρτήθηκε από: ioanninablog | Ιουνίου 28, 2010

Παραμένουν τα διόδια του Δροσοχωρίου με το μικρότερο δυνατό κόστος


Μεγάλη προσπάθεια να μην μας… στενοχωρήσει κατέβαλε ο Υφυπουργός Υποδομών αλλά…

Παραμένουν τα διόδια

Φιλότιμη προσπάθεια να μην χαλάσει τα χατίρια στους φορείς του Νομού Ιωαννίνων, αναφορικά με τη χρήση και λειτουργία των κατασκευασμένων ή εν εξελίξει δημόσιων έργων, κατέβαλε ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης στη διάρκεια της πολύωρης σύσκεψης στα γραφεία της Περιφέρειας Ηπείρου, χθες το απόγευμα, αυτό που έμεινε ωστόσο, πέρα από τις πολλές καλές προθέσεις για την κατασκευή κόμβων, για την οδική σύνδεση των Τζουμέρκων και την κατασκευή της Ιόνιας που βρίσκεται εκτός της σύμβασης παραχώρησης του έργου, είναι η διατήρηση του σταθμού των διοδίων στο Δροσοχώρι

Στο βασικό αίτημα της περιοχής απέναντι στο Υπουργείο Υποδομών, ο Υφυπουργός δε μπόρεσε να συμφωνήσει με την κατεδάφιση των κατασκευασμένων διοδίων στο Δροσοχώρι, χρύσωσε το χάπι όμως, με την απόφαση αλλαγής στον τρόπο της χρέωσης που θα κάνει εξαιρετικά μικρότερο το κόστος της διέλευσης του σταθμού. Εκείνο που μένει όμως, είναι η μοναδικότητα του Νομού Ιωαννίνων μεταξύ όσων διατρέχει ο μεγάλος οδικός άξονας: μόνο στα Γιάννενα, θα πληρώνουν οι κάτοικοι για να ταξιδέψουν από την πόλη ως το Μέτσοβο! Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ δεν κατάφερε να αλλάξει τον εκτρωματικό σχεδιασμό των προηγούμενων κυβερνήσεων, αφού ο σχεδιασμός είχε γίνει από το 2000…

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του κ. Μαγκριώτη, επελέγη από την κυβέρνηση να μην τοποθετηθούν συμβατικά διόδια σε όλο τον κεντρικό άξονα της Εγνατίας. Θα απαιτηθεί όμως, ένα διάστημα δύο χρόνων περίπου για να γίνει η εγκατάσταση των ηλεκτρονικών διοδίων που θα λειτουργούν στον οδικό άξονα, με τη μέθοδο της χρέωσης ανά χιλιόμετρο. Αυτό σημαίνει πως διαδρομές εντός των ορίων του Νομού θα στοιχίζουν ελάχιστα, ίσως και λιγότερο από ένα ευρώ.

Μέχρι τότε, θα ισχύσει η χρέωση με βινιέτα, δηλαδή ένα είδος χρονοχρέωσης και θα χρησιμεύσει περισσότερο για την εξοικείωση με τα διόδια όσων χρησιμοποιούν την Εγνατία, αφού με διάφορους τρόπους θα μπορούν να ξεγελούν το χρεωστικό σύστημα, όπως παραδέχτηκε ο Υφυπουργός. Και η χρονοχρέωση θα είναι ακόμα φθηνότερη από την χιλιομετρική χρέωση, κατά περίπου το 1/3. «Ήτοι;» ρωτήσαμε τον Υφυπουργό, «ήτοι τίποτα» απάντησε χαρακτηριστικά. Συμβατικά διόδια θα λειτουργήσουν άμεσα και μόνο προσωρινά, στον Πολύμυλο και στα Μάλγαρα.

Για να πείσει τους συνομιλητές του για την αναγκαιότητα διατήρησης των διοδίων, ο κ. Μαγκριώτης χρειάστηκε να κάνει έναν εξαντλητικό πρόλογο, στο κλείσιμο της χθεσινής σύσκεψης, κατά τον οποίο αναφέρθηκε από την κρίση ως τα τεχνικά θέματα κατασκευής του οδικού άξονα: το μεγάλο λειτουργικό κόστος της Εγνατίας που ανέρχεται ετησίας στα 80 με 100 εκατ. ευρώ, η ευρωκαταδίκες που έρχονται λόγω της μη λειτουργίας των διοδίων από την προηγούμενη κυβέρνηση που φοβήθηκε το πολιτικό κόστος, από το 2006 κιόλας… το δάνειο των 1,1 δισ. που άρχισε να αποπληρώνεται στις τράπεζες, δύο εκ των οποίων κατήγγειλαν ήδη τις συμβάσεις, μέχρι την ανταγωνιστικότητα των τοπικών προϊόντων (!) που υποτίθεται πως χάνουν, επειδή τα εισαγόμενα δεν πληρώνουν κατά τη μεταφορά τους μέσω της Εγνατίας πάνω στα τούρκικα ή βουλγάρικα φορτηγά… ήταν μερικοί μόνο από τους λόγους που επιβάλλουν τη λειτουργία των διοδίων του Δροσοχωρίου! Ο Υφυπουργός κάλεσε τους Γιαννιώτες να δουν την Εγνατία ως μια «αυτοχρηματοδοτούμενη αναπτυξιακή υποδομή»…

Οι κόμβοι

50 αιτήματα για κόμβους – συνδέσεις και συμπληρωματικά έργα, υπάρχουν κατά μήκος της Εγνατίας Οδού, όπως αποκάλυψε ο κ. Μαγκριώτης και «μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχουν αξιολογηθεί, με προτεραιότητα την πόλη των Ιωαννίνων». «Εδώ φωνάζει το πρόβλημα. Τα Γιάννενα είναι επιλογή απόλυτης προτεραιότητας και θα βρούμε γρήγορα λύσεις» είπε χαρακτηριστικά και εξειδικεύοντας στη συνέχεια, ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών, πρώην πρόεδρος της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» Σέργιος Λαμπρόπουλος, τόνισε πως η πολιτεία θα «κυνηγήσει» άμεσα τη βελτίωση του κόμβου Πεδινής, την κατασκευή ολοκληρωμένου κόμβου στο Κουτσελιό και τις προσβάσεις με απλές συνδέσεις ή κόμβο στο ύψος του Δροσοχωρίου και της σήραγγας του Δρίσκου.

Η «Εγνατία» φαίνεται πως έχει αναθεωρήσει τα «περί τεχνικών δυσκολιών» της τελευταίας περίπτωσης που επικαλούνταν μόνιμα ο πρώην Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς και μελετά με ορίζοντα τουλάχιστον εξαμήνου και τις τέσσερις περιπτώσεις, για να ικανοποιηθούν τα αιτήματα της περιοχής άμεσα. Η δέσμευση του Υφυπουργού Υποδομών συνδυάστηκε ασφαλώς, με τη μελετητική ολοκλήρωση των έργων, κάτι που ακούγεται πάντως, αρκετά γενικό και αόριστο…

Αυτά σε πρώτη φάση και μάλλον, στη… δεύτερη πηγαίνουν αιτήματα όπως για τον κόμβο στο Μεγάλο Περιστέρι…

Ειδικά δε, σε ό,τι αφορά την συγκεκριμένη περιοχή, ο κ. Μαγκριώτης έκανε και μια αναφορά στα προβλήματα που εξακολουθούν να καθυστερούν την παράδοση της γέφυρας του Περιστερίου. «Η γέφυρα θα παραδοθεί με ασφάλεια» είπε, όταν αποκατασταθεί επαρκώς το πρόβλημα της υπόγειας κατολίσθησης στην περιοχή και αυτό εκτιμάται πως θα γίνει ως το τέλος του χρόνου.

Ο Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων (ΣΕΑ) του Περιστερίου μάλλον θα αργήσουν, αφού σύμφωνα με την χθεσινή ενημέρωση, επαναδημοπρατούνται οι τρεις πρώτοι ΣΕΑ που είχαν δημοπρατηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση και ο ΣΕΑ της περιοχής μας θα δημοπρατηθεί στο δεύτερο κύμα…

Συνέχεια Ιόνιας μέχρι Κακαβιά

Για το έργο της Ιόνιας Οδού, ο κ. Μαγκριώτης επανέλαβε εν πολλοίς όσα είπε και στην Άρτα και την Πρέβεζα την Πέμπτη, μετά και τη χθεσινή επίσκεψή του στο εργοτάξιο της Αμπελιάς. Υπάρχει θέμα με τις απαλλοτριώσεις που καθυστέρησαν σημαντικά, κάτι που αναγκάζει την κυβέρνηση να υιοθετήσει το θεσμικό πλαίσιο για τα Ολυμπιακά έργα εντός των επομένων ημερών αλλά και να αλλάξει το ισχύον καθεστώς περί τις απαλλοτριώσεις. Υπάρχει ήδη συμφωνία με το Υπουργείο Οικονομικών πως θα πληρώνει άμεσα τις οφειλές για απαλλοτριώσεις. Στο Νομό Ιωαννίνων πάντως, ζήτημα με τις απαλλοτριώσεις ιδιωτικών εκτάσεων δεν υφίσταται, μόνο ένα θέμα με ιδιωτικές εκτάσεις στους Δήμους Αγίου Δημητρίου και Μπιζανίου.

Μια από τις σημαντικότερες δεσμεύσεις που έλαβε ο Υφυπουργός, αφορούσε τη συνέχεια της Ιόνιας Οδού μέχρι την Κακαβιά, στο κομμάτι δηλαδή που δεν συμπεριελήφθη στη σύμβαση παραχώρησης του έργου και το κράτος θα πρέπει να αναζητήσει εναλλακτική χρηματοδότηση, αν σκοπεύει να το κατασκευάσει. Το Υπουργείο Υποδομών ως γνωστόν, είναι αναγκασμένο να συμπληρώσει με 4,5 εκατ. ευρώ τη μελέτη του έργου, γιατί δεν υπήρξε ο απαιτούμενος σχεδιασμός από το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ.

Το κόστος για την κατασκευή του έργου θα ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ, γεγονός που καθιστά αδύνατη στην παρούσα συγκυρία, την κατασκευή του. Η υπόσχεση του Υφυπουργού λοιπόν, ήταν πως όταν τελειώσει η μελέτη, το κράτος θα προσπαθήσει να εξεύρει τους πόρους για την κατασκευή του κομματιού από τον κόμβο της Πεδινής μέχρι την Ελεούσα, δρόμος που θα λειτουργήσει και ως εξωτερικός δακτύλιος για την πόλη των Ιωαννίνων.

Σύνδεση Τζουμέρκων – Εγνατίας

Η σύνδεση Τζουμέρκων – Εγνατίας δεν υφίσταται στο σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών, καθώς φάνηκε χθες… Μπορεί η «Εγνατία Α.Ε.» να δέχεται να αναλάβει τη συνέχιση των μελετών, ο κ. Μαγκριώτης όμως, απαντώντας στα αιτήματα του Νομάρχη και του Δημάρχου Πραμάντων, είπε πως προκρίνεται η σύνδεση των Τζουμέρκων με την Ιόνια Οδό, στο ύψος του κόμβου που σχεδιάζεται στην Φιλιππιάδα. «Δεν αφήνουμε από το μυαλό μας και τη σύνδεση με την Εγνατία», ένεκα του υψηλού κόστους όμως, την ξεχνάμε προς το παρόν, ήταν η ουσία των απαντήσεων του Υφυπουργού.

Αεροδρόμιο

Τέλος, για το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων ο Υφυπουργός τόνισε ότι δημοπρατήθηκε τα προηγούμενα χρόνια, συμβασιοποιήθηκε στις 20/11/2006, με συμβατικό χρόνο ολοκλήρωσης στις 20/5/2009. «Επειδή όμως η μελέτη είχε πάρα πολλές ελλείψεις, έχει ήδη πάρει δυο παρατάσεις από την προηγούμενη κυβέρνηση, η πρώτη για τις 21/9/2010 και η δεύτερη, ελπίζουμε και οριστική, στις 28/5/2012» τόνισε.
πηγή:Πρωινά Νέα

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Kατηγορίες

Αρέσει σε %d bloggers: